Nerf nerfing of Ulduar

Re: Nerf nerfing of Ulduar

Beitragvon Fel am 02.05.2009 11:17

Tongath hat geschrieben:

Vor allem bei Ignis, XT und Kologarn finds ichs halt echt krass. So schwer waren die Bosse jetzt echt nicht (wenn sie mal bugfrei waren)...

Ich versteh generell net, was an schweren Bossen auszusetzen ist :|
Edmund Stoiber hat geschrieben:"Wir haben leider nicht überall so kluge Bevölkerungsteile wie in Bayern."
Fel
Söldner des Schattens

Beitragvon Koris am 02.05.2009 11:30

Jo, wenn man die alten Twin Emperors oder C'Thun gesehen hat, schockt einen Ulduar definitiv nicht... :D

Aber die Nerfs verstehe ich auch nicht. Anscheinend will Blizz tatsächlich, dass man sich durch das "normale" Ulduar facerollen kann, um Gear zu farmen, und sich erst danach am harten Content versucht, a.k.a. die Hard Modes. Leider übertreiben sie es etwas mit der "Einfachheit" der Normal-Modi. :o
Bild
Ghostcrawler hat geschrieben:We agree with Communism.
Koris
Söldner des Schattens

Beitragvon Koris am 20.05.2009 09:20

The following are a list of changes that have been hotfixed to 3.1.2 or are in the process of being hotfixed. All changes are to both 10 and 25 player versions of the instance, unless specifically noted.

Trash
- Storm Tempered Keeper’s Supercharged ability will no longer increase the damage of Storm Wave.
- Some Ignis and Freya trash has been removed. If your instance was already open when the hotfix was applied, the trash will still be there.
- Ice Turret’s Ice Nova spell now does considerably less base damage.
- Rune Etched Sentry’s Flaming Rune does does considerably less damage over time.
- The Molten Colossus will no longer cast Unquenchable Flames.
- Chamber Overseer’s Staggering Roar does considerably less damage.

Bosses
- Kologarn’s Crunch Armor effect of his Overhead Smash now has a greatly decreased duration in the 10 player Normal difficulty setting. This change negates the explicit need to tank swap Kologarn.
- Thorim’s Chain Lightning no longer affects more than 8 targets.
- General Vezax now does 10% less melee damage in the 10 player Normal difficulty setting.

Hard Modes
- The hit point increasing hard mode ability for XT-002 Deconstructor has been reduced to 50% in the 10 player Normal setting, and 60% in the 25 player Heroic setting. The corresponding damage increase for XT-002 has also been reduced to 15%. Life Sparks also have half of their previous hit point values.

lol wut?

(Quelle)
Bild
Koris
Söldner des Schattens

Beitragvon Venhinten am 20.05.2009 10:24

ist ein fake, oder?
Religion is like a penis.
It's fine to have one.
It's fine to be proud of it.
But please don't whip it out in public and start waving it around,
And PLEASE don't try to shove it down my children's throats.
Venhinten
Söldner des Schattens

Beitragvon Koris am 20.05.2009 10:41

Klick einfach auf den Link namens "Quelle" um es zu erfahren. :roll:
Bild
Koris
Söldner des Schattens

Beitragvon Fel am 20.05.2009 11:02

Koris hat geschrieben:
The following are a list of changes that have been hotfixed to 3.1.2 or are in the process of being hotfixed. All changes are to both 10 and 25 player versions of the instance, unless specifically noted.

Trash
- Storm Tempered Keeper’s Supercharged ability will no longer increase the damage of Storm Wave.
- Some Ignis and Freya trash has been removed. If your instance was already open when the hotfix was applied, the trash will still be there.
- Ice Turret’s Ice Nova spell now does considerably less base damage.
- Rune Etched Sentry’s Flaming Rune does does considerably less damage over time.
- The Molten Colossus will no longer cast Unquenchable Flames.
- Chamber Overseer’s Staggering Roar does considerably less damage.

Bosses
- Kologarn’s Crunch Armor effect of his Overhead Smash now has a greatly decreased duration in the 10 player Normal difficulty setting. This change negates the explicit need to tank swap Kologarn.
- Thorim’s Chain Lightning no longer affects more than 8 targets.
- General Vezax now does 10% less melee damage in the 10 player Normal difficulty setting.

Hard Modes
- The hit point increasing hard mode ability for XT-002 Deconstructor has been reduced to 50% in the 10 player Normal setting, and 60% in the 25 player Heroic setting. The corresponding damage increase for XT-002 has also been reduced to 15%. Life Sparks also have half of their previous hit point values.

lol wut?

(Quelle)

Zeit wirds, wenn mein Twink irgendwann mal 80 is will ich die grünen Items schließlich nicht mit gammligem Naxxgear ersetzen!
Edmund Stoiber hat geschrieben:"Wir haben leider nicht überall so kluge Bevölkerungsteile wie in Bayern."
Fel
Söldner des Schattens

Beitragvon snab am 20.05.2009 12:52

ok, gestern meinte ich noch, dass xt hardmode evtl zuviel für diese id wäre. ich zieh das damit dann zurück :>
snab
Söldner des Schattens

Beitragvon Fel am 20.05.2009 17:08

snab hat geschrieben:ok, gestern meinte ich noch, dass xt hardmode evtl zuviel für diese id wäre. ich zieh das damit dann zurück :>

Ich hoffe heute habt ihr nen 25er! :<
Fel
Söldner des Schattens

Beitragvon Koris am 12.06.2009 07:36

Nööööööööörfs!

The Yogg-Saron encounter has received the following changes: Death Ray no longer hits players who are under the effect of Malady of the Mind, Guardians of Yogg-Saron no longer use Dominate Mind, the spawn rate of Guardians of Yogg-Saron is more forgiving, and these Guardians will no longer spawn if a player that is protected by Hodir’s Flash Freeze hits an Ominous Cloud.
    In the opening sequence of Ulduar you can now see Liquid Pyrite from farther away.
    The Flame Leviathan encounter has received the following changes: the bonus health Flame Leviathan receives per tower has been reduced, the ejection height from Flame Leviathan has been reduced, the snare effect of the Tower of Frost has been removed, and the cannons on Demolishers and Siege Enginers should now break Flash Frozen vehicles in 1 shot.
    The XT-002 Deconstructor encounter has received the following changes: the health of the heart has been slightly reduced in heroic difficulty and the rate at which Gravity Lapse and Searing Light are cast has been reduced.

Quelle
Bild
Koris
Söldner des Schattens

Beitragvon snab am 12.06.2009 12:09

o m g :(
snab
Söldner des Schattens

Beitragvon Autsaidah am 13.06.2009 11:13

Koris hat geschrieben:these Guardians will no longer spawn if a player that is protected by Hodir’s Flash Freeze hits an Ominous Cloud.

yay, meine Buffleiste ist nämlich immer zu klein :>
BildBild
Autsaidah
Söldner des Schattens

Beitragvon Koris am 13.06.2009 14:41

Jo, meine auch - und bis ich das richtige Symbol getroffen habe, sind schon 133337 Guardians gespawnt. Und für /cancelaura-Makro bin ich zu faul.
Bild
Koris
Söldner des Schattens

Beitragvon snab am 22.07.2009 15:08

The following Ulduar bosses have had their melee damage slightly reduced in both normal and heroic versions: Algalon, Thorim, General Vezax, and Steelbreaker.

algalon kill inc?
snab
Söldner des Schattens

Beitragvon Fel am 22.07.2009 15:18

Irgendwie zwischen GT und Malle reingequetscht, jo - die id drauf kann ich dann ja nicht :cry:
Fel
Söldner des Schattens

Vorherige

Zurück zu World of Warcraft